Урок математики у 5 класі.Звичайні дроби і ділення натуральних чисел
Мета уроку:
- навчальна: формування математичних компетентностей: учень пояснює правила, як дріб замінити часткою чисел; частку від ділення одного числа на інше замінити дробом; учень розв'язує вправи, що передбачають запис частки дробом і дробу у вигляді частки та вправи на ділення натуральних чисел та розв'язує рівняння на основі залежностей між компонентами ділення.
- розвивальна: формувати вміння проводити дослідження та робити висновки; розвивати увагу, пам'ять.
- виховна: виховувати культуру математичних записів, акуратність, увагу.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний етап.
Привітання, готовність учнів до уроку.
II. Актуалізація опорних знань.
1) Перевірка домашнього завдання.
Відповісти на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання. Взаємоперевірка правильності (на екрані проектується вірна відповідь до кожного завдання, учні перевіряють їх правильність).
2) Фронтальне опитування:
1) Як називають кожне із чисел у рівності:
1) 72:6 = 12; 2) 17 :17 = 1; 3) 45 : 1 = 45?
2) Знайдіть частки чисел: а) 26 і 13; б) 88 і 8; в) 120 : 40.
4) Як знайти невідоме ділене; невідомий дільник?
III. Формулювання мети і завдань уроку.
- Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні я вирішила вас пригостити яблуками, грушами, апельсинами. У нас у класі 8 учнів, а в мене 8 яблук, 4 груші, 3 апельсина. Щоб отримати «вітамінний» приз у рівних долях, потрібно бути уважним на уроці.
- Оголошення теми, формулювання мети та завдань уроку.
IV. Пояснення нового матеріалу
- Запис звичайного дробу у вигляді частки;
- Запис частки від ділення одного числа на інше дробом;
- Якщо ділення виконується націло, то частка - натуральне число; якщо націло поділити не можна то частка - дробове число (із використанням презентації).
V. Засвоєння нових знань, умінь.
- Робота з підручником (сторінки 211-213) . Ознайомитись із правилами; записати формули.
- Виконати вправи біля дошки (роздатковий матеріал)
а) записати 7 у вигляді дробу зі знаменником 5; 10.
СР №969,
ДР №970,972(2),
ВР №972(3), 974(2).
VI . Підсумок уроку
Бесіда
1) Що нового дізнались на уроці?
3) У класі 30 учнів, серед яких 12 хлопчиків. Яку частину від загальної кількості учнів становлять хлопчики; дівчатка?
4) Як же нам поділити між 8 учнями 8 яблук, 4 груші, 3 апельсина?
Домашнє завдання.
§28, запитання ст. 213
ПР №964, 965(1, 3)
СР №966, 968.
ДР №971, 973.
ВР № 975 (2, 3), 976.
Немає коментарів :
Дописати коментар