пʼятниця, 24 січня 2014 р.

Урок математики у 5 класі "Звичайні дроби і ділення натуральних чисел"


Урок математики у 5 класі.Звичайні дроби і ділення натуральних чисел
Мета уроку:
  • навчальна: формування математичних компетентностей: учень пояснює правила, як дріб замінити часткою чисел; частку від ділення одного числа на інше замінити дробом; учень розв'язує вправи, що передбачають запис частки дробом і дробу у вигляді частки та вправи на ділення натуральних чисел та розв'язує рівняння на основі залежностей між компонентами ділення.
  • розвивальна: формувати вміння проводити дослідження та робити висновки; розвивати увагу, пам'ять.
  • виховна: виховувати культуру математичних записів, акуратність, увагу.
ХІД УРОКУ

I.    Організаційний етап.

Привітання, готовність учнів до уроку. 

II. Актуалізація опорних знань.

1) Перевірка домашнього завдання.

 Відповісти на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання. Взаємоперевірка правильності (на екрані проектується вірна відповідь до кожного завдання, учні перевіряють їх правильність).

2)  Фронтальне опитування:

1) Як називають кожне із чисел у рівності:
1)    72:6 = 12;          2)     17 :17 = 1;        3)     45 : 1 = 45?
 2) Знайдіть частки чисел: а) 26 і 13; б) 88 і 8; в) 120 : 40.
 3) Дано дроби:
      Назвіть чисельник та знаменник кожного дробу.
 4) Як знайти невідоме ділене; невідомий дільник?     

III.         Формулювання  мети і завдань уроку.

  • Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні я вирішила вас пригостити яблуками, грушами, апельсинами. У нас у класі 8 учнів, а в мене 8 яблук, 4 груші, 3 апельсина. Щоб отримати «вітамінний» приз у рівних долях, потрібно бути уважним на уроці.
  • Оголошення теми, формулювання  мети та завдань уроку.

IV. Пояснення нового матеріалу

  •  Запис звичайного дробу у вигляді частки;
  • Запис частки від ділення одного числа на інше дробом;
  • Якщо ділення виконується націло, то частка - натуральне число; якщо націло поділити не можна то частка - дробове число (із використанням презентації).

V. Засвоєння нових знань, умінь.

  •      Робота з підручником (сторінки 211-213) . Ознайомитись із правилами; записати формули.
  •      Виконати вправи біля дошки  (роздатковий матеріал)
      а) записати 7 у вигляді дробу зі знаменником 5; 10.
      б) Яке натуральне число записано дробом ?
      в) Розв'язати рівняння .
       Самостійне виконання вправ:
             ПР № 963 (1-3), 965 (2).
             СР №969,  
             ДР №970,972(2), 
             ВР №972(3), 974(2).

    VI . Підсумок уроку

         Бесіда 

                1)   Що нового дізнались на уроці?
    2)     Прочитайте дроби:
     
          Який із дробів є записом натурального числа?
    3)    У класі 30 учнів, серед яких 12 хлопчиків. Яку частину від загальної кількості учнів становлять хлопчики; дівчатка?
    4)    Як же нам поділити між 8 учнями 8 яблук, 4 груші, 3 апельсина?

        Домашнє завдання.

    §28, запитання ст. 213
    ПР №964, 965(1, 3)
    СР №966, 968.
    ДР №971, 973.
                      ВР № 975 (2, 3), 976.

    Немає коментарів :

    Дописати коментар